Direktlänk till inlägg 29 oktober 2009

favvo i repris

Av Emmy Algefors - 29 oktober 2009 13:13

i tisdags morse höll jag i andakten som vi alltid har på tisdagsmorgnar. Uppenbarligen tilltalade mina ord och musiken jag valde de som lyssnade för jag fick många fina kommentarer om min andakt. Igår kom diakon Eva och undrade om jag kunde hålla i andakten på dagens sopplunch? Gärna en exakt likadan som den som jag hade i tisdags. Så idag blev det en favvo i repris. Nästan, jag bytte ut musiken mot en Chopin-Nocturne idag. När jag spelade den slog det mig återigen att det är en sådan tillfredsställelse att få spela Chopin, på en bra flygel, för ungefär 60 människor som sitter knäppstilla och lyssnar. Jag är så glad att jag har det jobb jag har.


Jag är väldigt låg idag, av lite olika anledningar. Har dock fått peppande sms hela morgonen från en vän som vet om läget. Men uppenbarligen syns det på mig för flera kollegor har frågat mig idag om hur jag mår eller om det har hänt något? Jag är glad över att jag är omgiven av människor som ser och bryr sig, samtidigt som jag ibland önskar att jag inte hade ett så tydligt kroppspråk. Men om man har valt att utbilda sig till musiker, som hela tiden ska utstråla sina känslor, är det nog något jag får leva med. Det kan ju inte vara solsken alla dagar. Apropå sol, det är en jättefin dag idag. Hoppas det fortsätter imorgon, då är jag superledig!


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Emmy Algefors - 7 juni 2011 12:33

Jag bloggar inte på den här sidan längre, utan på min hemsida, www.emmyalgefors.se Jag tror inte att jag har loggat in här på över ett år, så döm om min förvåning när jag idag såg att jag har lite besök här....vad trevligt :)   Men följ mig gär...

Av Emmy Algefors - 11 april 2010 19:34

När jag flyttade till Göteborg i somras gjorde jag en egen lista på saker jag ville göra, som ett steg i min utveckling att ta reda på vad jag vill göra med mitt liv, och vad jag tycker är roligt och inte. Några av punkterna var: - åka på spontana ...

Av Emmy Algefors - 10 april 2010 23:45


Idag var det dags för konsert, i Hagakyrkan i centrala Göteborg tillsammans med Guldhedskyrkans kammarkör. På programmet stod svensk körlyrik såsom S-E Bäck och S-E Johansson, men även Södermans "Andliga sånger" samt Vårnatt av Stenhammar.  De två ...

Av Emmy Algefors - 4 april 2010 22:48


Sommaren 2007 började jag hänga i Gbg tack vare min dåvarande kärlek. En helt underbar familj seglade då in i mitt liv, familjen Eriksson. Mitt ex umgicks med dem en del, och då familjen hade sitt fäste i Pauli kyrka i Göteborg, där jag och mitt ex s...

Av Emmy Algefors - 3 april 2010 11:18

Hela mars månad blev väldigt annorlunda, dels var det väldigt mycket arbete, både på jobbet och frilans. Därtill har jag varit stamkund hos polisen och försäkringsbolaget i och med att jag: - blev påkörd med bilen - krockade med bilen - min cyk...

Presentation


Välkommen till min blogg!
Här kan man följa mitt liv på västkusten bland kyrkor, konserthus, löpspår, vänner och andra trevliga upptåg. Och såklart en helt vanlig, grå men ändå ganska trevlig vardag. Enjoy!

Gästbok

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27 28 29 30 31
<<<
Oktober 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards