Direktlänk till inlägg 20 februari 2010

Saker man gör på natten

Av Emmy Algefors - 20 februari 2010 10:49

Igår var jag och min vän J på IKEA och kollade in nya köksluckor och nya garderober till hans våning. Boring, men jag passade på att fylla på mitt lager med ljus, några tallrikar och tekulor. Jag blir mer och mer allergisk mot IKEA, jag vill att mitt hem för alltid ska vara iordningfixat och jag tänker som sagt aldrig mer flytta.

Efter IKEA-besöket åkte vi till mig där jag lagade middag som han sedan åt. Haha, snacka om jämställt. Kan även tillägga att han låg på soffan, lyssnade på skivor och drack rödvin som jag serverade. Kvällen blev till belåtenhet och när vi hade skiljts åt hade jag huvudet fullt av idéer som jag hade fått efter vår dag tillsammans, så jag satte mig ner vid datorn och skrev ner alla idéer. Det tog ungefär tre timmar. Klockan var runt 03.00 när jag la mig, men av någon märklig anledning kunde jag inte somna. Efter någon timme gav jag upp och satte mig återigen vid datorn ch började arbeta. Jag mailade, jag gjorde ett schema för veckan och jag planerade sommarens verksamhet med Svea. Samt researchade (eller snokade om man så vill, jag kollade in andra ensemblers hemsidor för att hålla mig uppdaterad om deras kommande gig, repertoar och övrig verksamhet). 

Då ingen trötthet ville infinna sig tog jag itu med diskberget i köket, läste veckans hög av Svenska Dagbladet (jag hinner bara läsa GP på morgonen) samt plockade i största allmänhet. 

När klockan var 07.00 smsade jag med Caroline som just skulle till att flyga till Stockholm, hon skrev att hon just hade mailat mig, så jag gick genast till datorn för att läsa   Så satt man återigen vid datorn....jag insåg att det var lönlöst att försöka få någon sömn så jag hoppade in i duschen, satte på mig dagens outfit, sminkade mig och gjorde egen müsli i ugnen. 


Nu ska jag baka bröd, städa samt bege mig till stan för lite ärenden. Därefter till jobbet för att öva och sedan ut till Hisings Backa för 110-årskalas hos familjen Eriksson. Jag är dock osäker på dresscoden, det kommer tydligen rätt mycket folk på kalaset. Jag smsade J som jag ska ta sällskap med: "Vad är det för dresscode ikväll? Jag ser ut som ett luder, funkar det, tror du?"

Han svarade att jag borde tänka om, så det blir min rosablommiga top till en brun kjol, istället för den svarta, genomskinliga blusen jag har för tillfället. Den kan jag ha nästa konsert istället, som råkar vara imorgon. Dags att börja öva!

 
 
Fredrika

Fredrika

20 februari 2010 22:50

Hej vännen!
Va kul att du hittade din blogg och gillade den! Så hittade ju jag till din:) Nu kan jag följa din vardag fast vi inte ses så ofta! Du verkar må bra och det glädjer mig mycket!! Ta hand om dig så ses vi!
KRAMAR!!

http://frideborgs.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Emmy Algefors - 7 juni 2011 12:33

Jag bloggar inte på den här sidan längre, utan på min hemsida, www.emmyalgefors.se Jag tror inte att jag har loggat in här på över ett år, så döm om min förvåning när jag idag såg att jag har lite besök här....vad trevligt :)   Men följ mig gär...

Av Emmy Algefors - 11 april 2010 19:34

När jag flyttade till Göteborg i somras gjorde jag en egen lista på saker jag ville göra, som ett steg i min utveckling att ta reda på vad jag vill göra med mitt liv, och vad jag tycker är roligt och inte. Några av punkterna var: - åka på spontana ...

Av Emmy Algefors - 10 april 2010 23:45


Idag var det dags för konsert, i Hagakyrkan i centrala Göteborg tillsammans med Guldhedskyrkans kammarkör. På programmet stod svensk körlyrik såsom S-E Bäck och S-E Johansson, men även Södermans "Andliga sånger" samt Vårnatt av Stenhammar.  De två ...

Av Emmy Algefors - 4 april 2010 22:48


Sommaren 2007 började jag hänga i Gbg tack vare min dåvarande kärlek. En helt underbar familj seglade då in i mitt liv, familjen Eriksson. Mitt ex umgicks med dem en del, och då familjen hade sitt fäste i Pauli kyrka i Göteborg, där jag och mitt ex s...

Av Emmy Algefors - 3 april 2010 11:18

Hela mars månad blev väldigt annorlunda, dels var det väldigt mycket arbete, både på jobbet och frilans. Därtill har jag varit stamkund hos polisen och försäkringsbolaget i och med att jag: - blev påkörd med bilen - krockade med bilen - min cyk...

Presentation


Välkommen till min blogg!
Här kan man följa mitt liv på västkusten bland kyrkor, konserthus, löpspår, vänner och andra trevliga upptåg. Och såklart en helt vanlig, grå men ändå ganska trevlig vardag. Enjoy!

Gästbok

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards