Alla inlägg den 1 februari 2010

Av Emmy Algefors - 1 februari 2010 12:21

Om ni undrar varför jag har slutat blogga så är det för att jag inte har hunnit   

Mitt liv rullar på i ett hektiskt tempo och jag trivs med det, men jag hinner inte med allt......i höstas var mitt liv väldigt lugnt, detta var medvetet pga min examenskonsert, nytt jobb, ny bostad och nytt liv helt enkelt. Men jag måste erkänna att jag saknade tempot, även om det var skönt och oerhört nyttigt att varva ner några månader.

Jag har brådis så det blir en kort summering om vad som har hänt och vad som händer framöver:

Jag har startat lunchmusikkonserter i Fässberg

Jag har haft en barnkörsdag i Fässberg med 59 vilda barn

Jag har startat en vuxenkör i Toltorp

Jag leder sedan några veckor Guldhedskyrkans kammarkör

Jag har fått några nya elever

Jag har frilansat lite med "Emmys klavertramp"

Jag tränar ganska mycket på mitt nya gym

Jag har haft besök av Caroline och My, vi såg Depeche Mode i Scandinavium!!!

Jag arbetar galet mycket med "Svea", det ordnas hemsida, inspelningar, vi får en del gigg så det blir mycket reptider-samtal samt ringa in extra musiker, jag letar efter en stylist mm

Jag försöker rensa och städa så mkt jag kan här hemma, och det ger resultat

Jag har varit i Sälen i fyra dygn med SKUFF (Sv. kyrkans unga i Fässbergs församling)

Jag har en del solokonserter inbokade framöver så jag försöker öva så mycket det bara går

Jag har blivit vald till kassör i styrelsen för Gbgs stifts kyrkomusiker

I veckan som kommer är det turné här på västkusten med Svea och det är 1000 saker som ska fixas innan dess

Nästa vecka åker jag till Sthlm på kurs för kassörsuppdraget (lära sig om moms, arbetsgivaravgifter och skatter)

Nästa helg sticker jag till Arboga för konsert

Helgen därpå har jag egen orgelkonsert i Fässberg

Därefter börjar jag två kurser på Musikhögskolan i Göteborg, dels i solistisk sång och dels i kördirigering

Sedan är det första helgen i mars, då har vi intensivhelg med GKK

Andra helgen i mars är min enda lediga helg, då ska jag antingen åka till Oslo, till något spa eller bara vara hemma och slöa

Därefter rullar det på med Messias med Svea, konserter med GKK och mina egna. Galet kul men som sagt, mycket jobb blir det. Inför någon händelse är det alltid så mycket som ska ordnas, det ska bokas biljetter, kollas reptider, fixas med noter och redovisa kvitton. Men jag trivs med alla dessa uppgifter!

Nu ska jag rusa till Hagakyrkan för att kolla tempereringen på kistorgeln som jag ska låna inför veckans turné. Håll tummarna för att Pergolesi klarar medelton, annars blir det till att stämma om till Valotti.....

Presentation


Välkommen till min blogg!
Här kan man följa mitt liv på västkusten bland kyrkor, konserthus, löpspår, vänner och andra trevliga upptåg. Och såklart en helt vanlig, grå men ändå ganska trevlig vardag. Enjoy!

Gästbok

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards