Direktlänk till inlägg 18 februari 2010

Handbromsen

Av Emmy Algefors - 18 februari 2010 17:52

Sedan igår har jag dragit i handbromsen, i tid den här gången   

Jag trodde inte man kunde bli stressad när man inte har skola längre, men i måndags komma vissa symtom krypande.....svårt att slappna av, vansinnigt ont i magen och lätt panikkänsla. Med tanke på att årets sju veckor har rullat på i ett hektiskt tempo och därtill min diet som visserligen gör mig pigg, men det börjar bli rätt frustrerande att inte få äta någonting, är det kanske inte så konstigt att kroppen reagerar? 

Det som är bra att jag har lärt mig lyssna på kroppens signaler, och därmed har jag enbart gjort det mest nödvändiga arbetsuppgifterna den här veckan. 

Idag har jag varit hemma och försökt att vila så mycket som möjligt. Med undantag för ett sjukhem och en kvällsmässa har jag stannat inne och enbart mailat, läst tidningar, druckit te och försökt att slappna av. Samt tänka. Tänka över mitt liv och min tid. Det jag har kommit fram till är att jag gör roliga saker, jag ska fortsätta att enbart göra roliga saker samt att jag måste bli bättre på att boka in LEDIG tid. Och då gärna två dagar, sammanhängande. Att det ska vara så svårt?

Nästa vecka ser ut att bli hysterisk, både tidsmässigt men även rolig med tanke på innehållet. Vad sägs om:

måndag; 3 begravningar, 1 elev, 3 kör-rep

tisdag; personalmöte, fackligt möte i Domkyrkan, lunch på stan, babyrytmik, 4 pianoelever samt tester och träning på gymmet med min PT.

onsdag; sånglektion på musikhögskolan i Gbg, därefter tåg till Sthlm för att möta organisten Karin Skogberg i Kungsholms kyrka. Hon ska berätta om sitt gosskörsarbete, jag ska få auskultera hennes sopranrep och på kvällen ska jag träffa Kate och Caroline!

torsdag; träffa Svea på ackis för att diskutera lite praktiska saker, förhoppningsvis repa med Pelle samt träffa Caroline.

fredag; hem till Gbg på morgonen, dirgering på musikhögskolan, spela begravning i Pauli och sedan fika med organisten Daniel Björkdahl för att prata lite framtidsidéer.

lördag; ett dop. Därefter ev. till Trollhättan för att kolla på en cembalo jag kan få om jag vill. 

söndag: två gudstjänster samt träffa min gamla klasskamrat Lisa som ska spela orgelkonsert i Örgryte nya kyrka. 


Och däremellan arbetar jag såklart i Fässberg och med Svea och med mitt eget företag samt kutar inför Gbgs-varvet som lurar runt hörnet. 

I övrigt längtar jag efter våren och vill inte ha mer snö!!!

Men det hjälper ju sällan att gnälla så det försöker jag att undvika. 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Emmy Algefors - 7 juni 2011 12:33

Jag bloggar inte på den här sidan längre, utan på min hemsida, www.emmyalgefors.se Jag tror inte att jag har loggat in här på över ett år, så döm om min förvåning när jag idag såg att jag har lite besök här....vad trevligt :)   Men följ mig gär...

Av Emmy Algefors - 11 april 2010 19:34

När jag flyttade till Göteborg i somras gjorde jag en egen lista på saker jag ville göra, som ett steg i min utveckling att ta reda på vad jag vill göra med mitt liv, och vad jag tycker är roligt och inte. Några av punkterna var: - åka på spontana ...

Av Emmy Algefors - 10 april 2010 23:45


Idag var det dags för konsert, i Hagakyrkan i centrala Göteborg tillsammans med Guldhedskyrkans kammarkör. På programmet stod svensk körlyrik såsom S-E Bäck och S-E Johansson, men även Södermans "Andliga sånger" samt Vårnatt av Stenhammar.  De två ...

Av Emmy Algefors - 4 april 2010 22:48


Sommaren 2007 började jag hänga i Gbg tack vare min dåvarande kärlek. En helt underbar familj seglade då in i mitt liv, familjen Eriksson. Mitt ex umgicks med dem en del, och då familjen hade sitt fäste i Pauli kyrka i Göteborg, där jag och mitt ex s...

Av Emmy Algefors - 3 april 2010 11:18

Hela mars månad blev väldigt annorlunda, dels var det väldigt mycket arbete, både på jobbet och frilans. Därtill har jag varit stamkund hos polisen och försäkringsbolaget i och med att jag: - blev påkörd med bilen - krockade med bilen - min cyk...

Presentation


Välkommen till min blogg!
Här kan man följa mitt liv på västkusten bland kyrkor, konserthus, löpspår, vänner och andra trevliga upptåg. Och såklart en helt vanlig, grå men ändå ganska trevlig vardag. Enjoy!

Gästbok

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards