Direktlänk till inlägg 18 februari 2010

Framtidsvisioner

Av Emmy Algefors - 18 februari 2010 19:49

När man har en låg dag som jag har idag med sprängande huvudvärk, cravings på MAT (eller typ bara lite nötter, eller VAD SOM HELST, BARA DET ÄR ÄTBART) och högarna med papper som ska sorteras bara växer försöker jag tänka på allt som är bra i mitt liv och vad jag vill ska bli ännu bättre. Ungefär så här:


Jag har:

- jättefina vänner

- världens bästa arbete

- en mysig bostad

- en egen sportbil

- bra ekonomi

- bra hälsa

- utmaningar

- ett tomt kylskåp (vilket alltså är bra)

- fruktansvärt stökigt och rörigt både hemma och på jobbet


Jag har som mål att inom en snar framtid:

- träffa mina vänner oftare, särskilt de som inte bor i Gbg

- alltid ha det mysigt och fräscht hemma, med färska snittblommor, levande ljus och var sak på sin plats

- pyssla om bilen lite bättre, t ex tvätta Sebbe regelbundet

- spara mina pengar i bättre fonder

- träna ännu mer

- fortsätta jobba på mina drömmar och mål

- äta normalt men eftertänksamt och nyttigt

- anlita städhjälp


Jag har lyckats med många saker i mitt liv, det jag nog är mest stolt över är att jag lyckades bli professionell musiker, driva ett eget företag samt starta en barockensemble. Att jag har så fina vänner och kollegor är jag också väldigt stolt över   

Saker som nu står på mål-listan är att genomföra en svensk klassiker, ha ett hem som är så som jag har tänkt mig inredningsmässigt, rensa bland mina prylar, göra mina sista nivåprov på ackis, komma i målvikt, resa mer och bli bättre på att vila. 


Apropå målvikt, idag testade jag ett par jeans jag inte har kunnat använda sedan i juni 2007. De var nästan för stora. Snopet. 


Hittade idag en barndomsväns blogg som jag blev riktigt inspirerad av. Ska ta efter en del av hennes blogg-idéer. Håll utkik framöver så får ni se på vilket sätt   

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Emmy Algefors - 7 juni 2011 12:33

Jag bloggar inte på den här sidan längre, utan på min hemsida, www.emmyalgefors.se Jag tror inte att jag har loggat in här på över ett år, så döm om min förvåning när jag idag såg att jag har lite besök här....vad trevligt :)   Men följ mig gär...

Av Emmy Algefors - 11 april 2010 19:34

När jag flyttade till Göteborg i somras gjorde jag en egen lista på saker jag ville göra, som ett steg i min utveckling att ta reda på vad jag vill göra med mitt liv, och vad jag tycker är roligt och inte. Några av punkterna var: - åka på spontana ...

Av Emmy Algefors - 10 april 2010 23:45


Idag var det dags för konsert, i Hagakyrkan i centrala Göteborg tillsammans med Guldhedskyrkans kammarkör. På programmet stod svensk körlyrik såsom S-E Bäck och S-E Johansson, men även Södermans "Andliga sånger" samt Vårnatt av Stenhammar.  De två ...

Av Emmy Algefors - 4 april 2010 22:48


Sommaren 2007 började jag hänga i Gbg tack vare min dåvarande kärlek. En helt underbar familj seglade då in i mitt liv, familjen Eriksson. Mitt ex umgicks med dem en del, och då familjen hade sitt fäste i Pauli kyrka i Göteborg, där jag och mitt ex s...

Av Emmy Algefors - 3 april 2010 11:18

Hela mars månad blev väldigt annorlunda, dels var det väldigt mycket arbete, både på jobbet och frilans. Därtill har jag varit stamkund hos polisen och försäkringsbolaget i och med att jag: - blev påkörd med bilen - krockade med bilen - min cyk...

Presentation


Välkommen till min blogg!
Här kan man följa mitt liv på västkusten bland kyrkor, konserthus, löpspår, vänner och andra trevliga upptåg. Och såklart en helt vanlig, grå men ändå ganska trevlig vardag. Enjoy!

Gästbok

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards