Direktlänk till inlägg 25 februari 2010

www.emmyalgefors.se

Av Emmy Algefors - 25 februari 2010 01:01

Nu är den igång, min alldeles egna hemsida! Det känns stort och jag är lite stolt    

Jag har ju inga egna barn, men nu förstår jag lite känslan hur det kan kännas.....haha. Sidan är så att säga under uppbyggnad, ett uttryck jag egentligen avskyr då jag helst inte vill visa upp något som är halvfärdigt (jämför: skulle man spela upp ett stycke som inte är färdigt? Gå ut med byxor som inte är uppsydda? Nä, just det). Men namnet är nu registrerat och trevlige Jakob som gör hemsidan har lagt upp en grund, så nu är det upp till mig att sätta igång med arbetet som rör innehåll och design. Det mesta har jag i huvudet, men det hjälper ju inte Jakob, såvida han inte är synsk.


Jag har börjat förstå saker de senaste veckorna som jag inte tidigare har förstått, och äntligen har jag kanske hittat rätt spår för mitt yrkesutövande? Nämligen detta med att kombinera min musikerroll med entreprenörskap och marknadsföring, både av mig själv och de tjänster som "Emmys klavertramp" erbjuder, men även för "Svea barock" samt mina vänner och kollegor, för att kanske på sikt kunna driva en egen artistagentur eller arbeta för en redan etablerad sådan? Helst i kombination med en församlingstjänst.


När jag för drygt två år sedan började fundera i banor kring en egen hemsida sa en närstående person till mig: "Varför skulle du ha en egen hemsida? Vad skulle det finnas för info där och vem skulle vilja läsa den?"

Kommentaren var antagligen inte menad att dissa mig, utan den var mer relevant såsom "Vad har du för produkt att sälja?". Ändå sårade kommentaren mig en del och jag har tänkt på den rätt ofta sedan den nådde mina öron, men nu sporrar den mig! Jag har faktiskt något att komma med, vänta bara.....dessutom kommer min hemsida att vara SÅÅÅÅ mycket snyggare än hans som sa kommentaren, haha....


Jag vet inte hur det kommer sig, men helt plötsligt ploppar det upp idéer i mitt huvud var och varannan dag, jag skriver ner dem alla och jag arbetar vidare med dem. Som bonus utöver det har jag fått en del mail från människor som vill att jag ska hjälpa dem, vilket jag såklart vill, frågan är bara om tiden finns? Och nu ikväll träffade jag på en bekant/kollega från Sthlm som jag hyser den största respekten för. Han sa att det inte finns så många varelser i vår värld som likt mig har kontakter, förmåga att synas (förhoppningsvis på rätt sätt) samt bete sig trevligt. 

Detta är något jag inte har reflekterat över förrän de senaste veckorna, och kanske stämmer det? Alla kanske inte trivs med att ta plats, med att knyta kontakter, med att marknadsföra sig utan att verka framfusig osv. Jag tycker att det är jättesvårt och har svårt att se varför just jag skulle vara bra på det, kanske t o m bättre än andra? Men om det nu är så, är det ju det jag ska ägna mig åt, framförallt för att hjälpa de som behöver min hjälp och kunskap. 

Dock behåller jag de flesta idéerna för mig själv tills vidare. Jag har under kvällen kontaktat några nätverk här på västkusten för att se om de kan vara till hjälp för mig? Håll tummarna för att det finns fler än Ebba Lindsö som vill hjälpa mig en bit på traven i mitt företagande.

 
 
Jakob Birgersson

Jakob Birgersson

7 april 2010 12:02

...dessutom kommer min hemsida att vara SÅÅÅÅ mycket snyggare än hans som sa kommentaren, haha...
Oh yes!

http://www.trevlig.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Emmy Algefors - 7 juni 2011 12:33

Jag bloggar inte på den här sidan längre, utan på min hemsida, www.emmyalgefors.se Jag tror inte att jag har loggat in här på över ett år, så döm om min förvåning när jag idag såg att jag har lite besök här....vad trevligt :)   Men följ mig gär...

Av Emmy Algefors - 11 april 2010 19:34

När jag flyttade till Göteborg i somras gjorde jag en egen lista på saker jag ville göra, som ett steg i min utveckling att ta reda på vad jag vill göra med mitt liv, och vad jag tycker är roligt och inte. Några av punkterna var: - åka på spontana ...

Av Emmy Algefors - 10 april 2010 23:45


Idag var det dags för konsert, i Hagakyrkan i centrala Göteborg tillsammans med Guldhedskyrkans kammarkör. På programmet stod svensk körlyrik såsom S-E Bäck och S-E Johansson, men även Södermans "Andliga sånger" samt Vårnatt av Stenhammar.  De två ...

Av Emmy Algefors - 4 april 2010 22:48


Sommaren 2007 började jag hänga i Gbg tack vare min dåvarande kärlek. En helt underbar familj seglade då in i mitt liv, familjen Eriksson. Mitt ex umgicks med dem en del, och då familjen hade sitt fäste i Pauli kyrka i Göteborg, där jag och mitt ex s...

Av Emmy Algefors - 3 april 2010 11:18

Hela mars månad blev väldigt annorlunda, dels var det väldigt mycket arbete, både på jobbet och frilans. Därtill har jag varit stamkund hos polisen och försäkringsbolaget i och med att jag: - blev påkörd med bilen - krockade med bilen - min cyk...

Presentation


Välkommen till min blogg!
Här kan man följa mitt liv på västkusten bland kyrkor, konserthus, löpspår, vänner och andra trevliga upptåg. Och såklart en helt vanlig, grå men ändå ganska trevlig vardag. Enjoy!

Gästbok

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards