Direktlänk till inlägg 25 februari 2010

Framtidsplaner

Av Emmy Algefors - 25 februari 2010 17:57

Ibland behöver man tid för att enbart tänka, det skriver även Bodil Jönsson om i sin "Tio tankar om tid", att man borde kunna sätta upp en lapp på dörren/tala in på mobilsvaret: "Stör ej, tankeverksamhet pågår".


Just idag har jag tänkt ganska mycket. Om man blir så mycket klokare återstår att se, men jag försöker öva mig i att krypa upp i soffan, i sällskap med en kopp te och levande ljus, och så tänker jag. Därtill har jag med mig mitt anteckningsblock och färgglada pennor, så skriver jag ner mina idéer. Tur att jag tycker om listor, för det blir ganska många sådana.


Idag har jag kommit fram till att:

- jag inte riktigt är tillfreds med tidsupplägget i mitt liv. Jag arbetar för mycket och är ledig för litet.

- jag måste boka in ledighet. Min lärare i kammarmusik, prof. Clas Pehrson sa alltid "det går inte att öva på den tid som blir över, övning måste man planera in". Jag ska försöka anamma det på ledighet. 

- den 12-14 mars kommer jag att åka till Stockholm för att vara just ledig. Dessutom ska jag och Andrea då ha Joel Kinnaman-helg.

- den 15-18 april kommer Caroline hit. Då ska vi njuta av våren, festa, shoppa, spela kammarmusik, jobba tillsammans, spåna på idéer, bara njuta av att ses irl och inte via en datorskärm samt fika, dricka vin, laga mat mm eftersom jag får äta då   

- jag ska ägna mig åt mer vardagslyx. Mer badkar med ett gott bubbelvin därtill, mer bra skivor i stereon, mer ordning här hemma eftersom jag trivs med ordning, troligen städhjälp, mer egentid och mer tid för mina vänner. Helt enkelt mer middagar och fikastunder på stan med de nära och kära som finns omkring en.

- ha mer ordning i garderoben. Jag dränks i kläder och jag skulle kunna utnyttja dem bättre om jag hade ett organiserat system. Nu när jag har en stor lyxig garderob ska det bara styras upp. Basta!

- sköta mitt företag och min hemsida bättre. Det är helt ok nu, men det går ju alltid att bli lite bättre.

. läsa i en bok varje kväll. Jag älskar att läsa och vill hålla mig uppdaterad på marknadens böcker. Dock har jag inte läst sedan i somras. Det måste det bli ändring på, jag har så många böcker som bara ligger och väntar på mig. 10 sidor varje kväll är en bra början.

. boka in kommande möten jag har i Stockholm. T ex ska jag luncha med Ebba Lindsö för att prata entreprenörskap, luncha med min f d lärare Ulf Samuelsson, fika med Karin Skogberg som leder Sthlms gosskör för att prata just gosskör med henne, träffa min vän Hanna för att uppdatera allmänt skvaller men även prata lite musikidéer samt träffa två vänner som jag länge har försökt träffa men inte hunnit med. 

- komma i tid. Om man åker tio min tidigare än man har tänkt sig kommer man i tid och man slipper stressmomentet. 


Just därför ska jag nu börja göra mig iordning för avfärd till Pauli och kvällens rep. 

Kram till er alla där ute i snöyran!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Emmy Algefors - 7 juni 2011 12:33

Jag bloggar inte på den här sidan längre, utan på min hemsida, www.emmyalgefors.se Jag tror inte att jag har loggat in här på över ett år, så döm om min förvåning när jag idag såg att jag har lite besök här....vad trevligt :)   Men följ mig gär...

Av Emmy Algefors - 11 april 2010 19:34

När jag flyttade till Göteborg i somras gjorde jag en egen lista på saker jag ville göra, som ett steg i min utveckling att ta reda på vad jag vill göra med mitt liv, och vad jag tycker är roligt och inte. Några av punkterna var: - åka på spontana ...

Av Emmy Algefors - 10 april 2010 23:45


Idag var det dags för konsert, i Hagakyrkan i centrala Göteborg tillsammans med Guldhedskyrkans kammarkör. På programmet stod svensk körlyrik såsom S-E Bäck och S-E Johansson, men även Södermans "Andliga sånger" samt Vårnatt av Stenhammar.  De två ...

Av Emmy Algefors - 4 april 2010 22:48


Sommaren 2007 började jag hänga i Gbg tack vare min dåvarande kärlek. En helt underbar familj seglade då in i mitt liv, familjen Eriksson. Mitt ex umgicks med dem en del, och då familjen hade sitt fäste i Pauli kyrka i Göteborg, där jag och mitt ex s...

Av Emmy Algefors - 3 april 2010 11:18

Hela mars månad blev väldigt annorlunda, dels var det väldigt mycket arbete, både på jobbet och frilans. Därtill har jag varit stamkund hos polisen och försäkringsbolaget i och med att jag: - blev påkörd med bilen - krockade med bilen - min cyk...

Presentation


Välkommen till min blogg!
Här kan man följa mitt liv på västkusten bland kyrkor, konserthus, löpspår, vänner och andra trevliga upptåg. Och såklart en helt vanlig, grå men ändå ganska trevlig vardag. Enjoy!

Gästbok

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards