Direktlänk till inlägg 13 februari 2010

En helt ledig lördag

Av Emmy Algefors - 13 februari 2010 15:37

Åh vad jag känner idag att jag behövde denna lediga helg, särskilt här på hemmaplan i Arboga.

Jag sov jättegott i mitt gamla flickrum, vaknade av mig själv vid 08.30 (sovmorgon!!!!) och svarade genast på lite sms som hade trillat in under natten. Samt skickade iväg pepp-sms till de vänner som spelar konserter idag, toi toi till er!


Det första jag gjorde var att sätta mig i den stora soffan framför tv:n, slå på nyhetsmorgon (som bara innehöll skräpreportage, oj vad jag har lycktas vänja mig av vid tv-tittande dessa 2,5 år) samt öppna Macke och genast börja arbeta. Dock gillar jag sådant arbete, att maila med lite kör-föräldrar, skriva resejournal, skicka iväg några fakturor och researcha bloggar, hemsidor och facebook. Det kan väl inte kallas arbete? Arbete är för mig när man måste passa tider och göra exakt vad någon ber om. 


Jag kom ihåg att packa baddräkten igår, så jag tog fram den, letade fram lite andra prylar och begav mig sedan till det fina badhuset/äventyrsbadet i Arboga. Det var inte alls mycket folk och jag simmade i ganska snabbt tempo i 50 minuter. Därefter gick jag till övervåningens relax-avdelning, bubblade bubbelpool och avslutade min ego-stund med 25 minuters solning. Åh vad jag tycker om att simma, det är enformigt men man kan verkligen tänka och arbeta på idéer (synd bara att man inte kan skriva ner dem genast) och att avsluta med en varm och skön solning är verkligen lyx.


Jag har bestämt mig för att ägna mig mer åt egen-lyx i mitt liv, exakt vad ska jag snart blogga om. Nu ska jag mejka mig och sedan bege mig till Nicolaikyrkan för dagens rep med UK-gänget. Det ryktas om att vi ska festa efteråt   


Hoppas ni har en soft lördag!


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Emmy Algefors - 7 juni 2011 12:33

Jag bloggar inte på den här sidan längre, utan på min hemsida, www.emmyalgefors.se Jag tror inte att jag har loggat in här på över ett år, så döm om min förvåning när jag idag såg att jag har lite besök här....vad trevligt :)   Men följ mig gär...

Av Emmy Algefors - 11 april 2010 19:34

När jag flyttade till Göteborg i somras gjorde jag en egen lista på saker jag ville göra, som ett steg i min utveckling att ta reda på vad jag vill göra med mitt liv, och vad jag tycker är roligt och inte. Några av punkterna var: - åka på spontana ...

Av Emmy Algefors - 10 april 2010 23:45


Idag var det dags för konsert, i Hagakyrkan i centrala Göteborg tillsammans med Guldhedskyrkans kammarkör. På programmet stod svensk körlyrik såsom S-E Bäck och S-E Johansson, men även Södermans "Andliga sånger" samt Vårnatt av Stenhammar.  De två ...

Av Emmy Algefors - 4 april 2010 22:48


Sommaren 2007 började jag hänga i Gbg tack vare min dåvarande kärlek. En helt underbar familj seglade då in i mitt liv, familjen Eriksson. Mitt ex umgicks med dem en del, och då familjen hade sitt fäste i Pauli kyrka i Göteborg, där jag och mitt ex s...

Av Emmy Algefors - 3 april 2010 11:18

Hela mars månad blev väldigt annorlunda, dels var det väldigt mycket arbete, både på jobbet och frilans. Därtill har jag varit stamkund hos polisen och försäkringsbolaget i och med att jag: - blev påkörd med bilen - krockade med bilen - min cyk...

Presentation


Välkommen till min blogg!
Här kan man följa mitt liv på västkusten bland kyrkor, konserthus, löpspår, vänner och andra trevliga upptåg. Och såklart en helt vanlig, grå men ändå ganska trevlig vardag. Enjoy!

Gästbok

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards