Alla inlägg den 16 januari 2010

Av Emmy Algefors - 16 januari 2010 15:31

Om några timmar lämnar jag Stockholm efter tre intensiva och underbart härliga dagar! Åh vilken lycka det är att komma hit och bara göra trevliga saker, möta fina vänner och ta del av det positiva som Stockholm har att erbjuda.


I onsdags blev det enbart rep med Svea och häng på ackis, sedan hem med Andrea till henne för kvällsmys och nattsömn. 

Torsdagen innebar möte med Folkuniversitetet (hurra, de kommer att stötta Svea ekonomiskt, tjohoo!), lunch med Anna och hennes syrra Eva på studentpalatset för där kan man värma egen mat, sedan en runda på stan och vidare till ackis för rep med Svea hela kvällen. Åter hem till Andrea för sänggång.

På fredagen unnade vi oss sovmorgon till 10 och sedan en promenad i Nackareservatet som var helt sagolikt vackert! Det såg ut som i Narnia-filmerna. Eftersom vi återigen skulle repa med Svea hann vi tyvärr inte vara ute mer än en timme. 

På väg in till stan stannade jag hos Fia och lämnade mina väskor där, sedan åter till ackis för rep med Svea i 4,5 timme. Oj vad vi har repat, men det är så vansinnigt roligt! Vi har jättekul ihop, vi har idéer, vi har så bra musik och framförallt blir vi bättre och mer samspelta för varje timme som går. 

Förutom att repa har vi gått igenom lite praktiska saker inför vår stundande Västkust-turné samt prat om framtiden. Det ska spelas in demos, byggas hemsida, plåtas bilder och letas repertoar till sommarens gig. Wiiieee!

Efter repet med Svea mötte jag upp Per på stan och vi gick till Cafe 60 för en sen fika. Vi 00-tiden drog jag vidare till söder och Lilla hotellbaren vid Medis. Där hade FIa och Sinde dragit igång ett mingel som hade pågått sedan kl. 17. Det var väldigt trevliga människor och jag fick en jättetrevlig pratstund med några nya ansikten innan jag och Fia drog hem till henne strax efter 01. Vid 03 släckte vi lampan efter mys-prat i hennes stora dubbelsäng. 

Idag tog vi sovmorgon, åt frukost och gick sedan längs med Årstaviken in till Skanstull för att leta plagg till henne inför kvällens 30-årsskiva. Fia hittade det hon skulle och vi åkte återigen hem till henne för lunch och lördags-slöande. Åh vad jag tycker om att vara ledig, känns som att det var november senast jag hade en ledig dag......


Om några timmar ska jag åka hem till Göteborg, det känns både bra och trist. Men jag påminner mig om det som Caroline brukar säga, det är alltid kul att hänga i Sthlm som besökare eftersom man bara gör roliga saker. Vardagen ser ju inte likadan ut.....dessutom ska jag åka 1a klass hem och läsa "Snabba cash" inför ett stundande biobesök med samma titel. Och hemma tänkte jag krypa ner i badet och skypa med Caroline för att berätta om allt som hände i Stockholm......

Presentation


Välkommen till min blogg!
Här kan man följa mitt liv på västkusten bland kyrkor, konserthus, löpspår, vänner och andra trevliga upptåg. Och såklart en helt vanlig, grå men ändå ganska trevlig vardag. Enjoy!

Gästbok

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22 23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards