Alla inlägg den 4 januari 2010

Av Emmy Algefors - 4 januari 2010 21:00

Svaret är:
SOPPA!!!!! Fyra gånger om dagen, i 82 dygn till. Heja mig!!!

Efter ett långt samtal med min nya PT Micke och hälsovetaren Nina kom vi dagen före nyår fram till att det bästa för mig och min mage/kropp vore att köra hardcore-varianten med FLYTANDE FÖDA I 12 VECKOR! Ja, 12 veckor, 84 dygn.

Vi bestämde att jag skulle börja den 2 januari och mitt liv kommer fram till den 28 mars att innehålla:

- soppa till frukost

- soppa till lunch

- soppa till mellanmål

- soppa till kvällsmat

Det finns två smaker (kyckling eller lök) att välja på så jag kan variera mig lite......HJÄLP! Men jag ska klara det!!!!!!!!!!! Oj vad min kropp ska rensas på gifter, oj vad min kropp ska renas!


Jag får dricka:

vatten

rött/grönt te (utan mjölk)

äta sockerfria halstabletter

tugga sockerfria tuggummin

äta gurkstavar


Första och andra dagen gick förvånansvärt bra, jag var inte särskilt hungrig och det var rätt skönt att inte behöva fundera över vad som skulle stå på menyn....men idag har det varit en mardröm! JAG ÄR HUNGRIG!!!!! Åh vad jag vill tugga på något, bara en liten skorpa typ. Och plåtsmaken i munnen som har kommit är skitäcklig, jag tuggar tuggummi hela tiden. Dessutom fryser jag och går runt med vantar och sjalar. Andra bieffekter är att jag kissar ungefär 1 gång/timme, jag är galet trött och har svårt att hålla koncentrationen samt att jag tänker konstant på mat. Åh shit vad jag ska njuta av mat den 28 mars. Aldrig mer slentrianäta utan att känna vad det smakar, aldrig mer äta snabbt, aldrig mer äta utan att njuta.

Fördelarna med detta experiment:

- jag är redan bättre i magen, inga överraskande spyor och ingen halsbränna

- jag behöver inte fundera över vad och när jag ska äta

- jag behöver inte handla

- jag har ingen disk

- jag har inga sopor

- jag sparar tid och pengar

- jag kommer förmodligen att komma tillbaka till min normalvikt ganska snabbt (- 3 kg redan).


Det är ganska farligt att utsätta kroppen för detta, jag äter bara 600 kalorier/dygn och kroppen ställer in sig på svält vilket får till följd att jag har rätt dåligt med energi, en konstig plåtsmak i munnen infinner sig, jag fryser och så småningom kommer jag att tappa både hår (ca 10%) och kanske även naglar. Men 12 veckor går ju snabbt, eller......

Nu ska jag äta, jag tror att det blir kycklingsoppan, yummi!!!!

Av Emmy Algefors - 4 januari 2010 20:45

Mitt bredband pajade den 1 januari och Tele2 är världssämst på att ordna fram ett nytt, så jag är inte uppkopplad. Vilket har sina fördelar, oj vad mycket man får gjort hemma när man inte hänger framför datorskärmen.....


Nyår var väldigt lyckad, mitt tjat lönade sig och Caroline kom resandes till mig från Norge på kvällen den 30/12 och vi planerade nyårspartajet hos Frida och Toffe som vi skulle bevista under nyårskvällen. Då det var maskerad hade jastora bekymmer med att hitta en lämplig klädsel, jag avskyr att klä ut mig.....Caroline var däremot av motsatsen och peppade mig. Två flaskor vin senare och en rejäl garderobsrensning dito hade vi fått ihop grejer till våra dräkter som skulle föreställa Cher och Mimmi Pigg.

På nyårsaftonens dag bilade vi upp mot Stockholm med Sebbe, stannade snabbt i Arboga för matstopp och sedan hem till miss Ravandoni för ombyte i hennes våning.

Festen var verkligen lyckad, vi var bortåt 30 personer och alla hade klätt ut sig till jätteskojiga dräkter, haha!Eller vad sägs om gorilla, jultomte, läkare, renässansgubbe, grekisk gudinna, Rita Hayworth, älg, student, skidåkare, Jürgen Klinsmann, jägare, byggnadsarbetare, katt, seglar-brat, kanin, Diana Ross.....

Alla hade tagit med jättegod mat till knytkalaset och det var mängder av sprit. Efter tolvslaget körde vi ett tequila-race och vid 02.30-tiden spydde jag (tydligen) i kökets diskho....några timmars sömn på det i Fridas säng och sedan fortsatte jag att svänga mina lurviga fram till 06.15-tiden då det ordnades en taxi åt vårt håll som vi hakade på. Och då gick vi inte sist.

Frida skrev på sin fb-status kl. 19.00 den 1/1 "och där gick sista gästen..."


Caroline och jag sov till 12.00, därefter begav vi oss ut till Nacka för att hämta våra kvarglömda saker (inkl. Sebbe) hos Frida och Toffe. De själva låg och sov och deras våning såg ut som......ett rejält nyårsparty fast dagen efter......

Vädret var strålande och Caroline och jag pratade om att det kändes märkligt att åka vår välbekanta tunnebanelinje utan att längre bo i stan.....

Vid 15-tiden körde vi söderut, stannade återigen i Arboga för mat och var hemma i Götet framåt 23.30-tiden, väldigt trötta men glada!

Presentation


Välkommen till min blogg!
Här kan man följa mitt liv på västkusten bland kyrkor, konserthus, löpspår, vänner och andra trevliga upptåg. Och såklart en helt vanlig, grå men ändå ganska trevlig vardag. Enjoy!

Gästbok

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22 23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards