Alla inlägg den 23 januari 2010

Av Emmy Algefors - 23 januari 2010 16:25

Idag ser jag fram emot något som jag inte har gjort på drygt 18 månader, nämligen att få vara ensam hemma en hel lördag kväll. 

Jag är väldigt trött efter en intensiv vecka och arbetsdag, med sång och aktiviteter för våra 70 barn i Fässberg, så ikväll ska jag bara vara hemma och läsa veckans tidningar och vila så mycket jag kan.


Jag steg upp kl. 06 imorse, åkte till jobbet strax före kl. 8 och kl. 10-14 var det intensiva timmar med alla barnen. Vi hann öva sånger, de fick en guidad visning i kyrkan, gick upp i tornet, fick gå in i orgeln, pyssla samt att vi åt lunch tillsammans. Dagen blev bra men man är väldigt trött efteråt. 


Jag har inte varit så förtjust i att tillbringa lediga fredagar och lördagar ensam hemma, men den här veckan har jag sett fram emot lördagen. Då nästa vecka blir lika intensiv vet jag även av erfarenhet att jag måste återhämta mig då och då.


Så nu kryper jag upp i soffan med både nyhetstidningar och veckomagasin samt att jag lyssnar på mina nio stycken nya cd-skivor jag köpte igår. Åh vad det är härligt med lediga kvällar!

Presentation


Välkommen till min blogg!
Här kan man följa mitt liv på västkusten bland kyrkor, konserthus, löpspår, vänner och andra trevliga upptåg. Och såklart en helt vanlig, grå men ändå ganska trevlig vardag. Enjoy!

Gästbok

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22 23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards