Alla inlägg den 17 januari 2010

Av Emmy Algefors - 17 januari 2010 13:37

Idag är det söndag och jag tänkte ägna dagen åt ora et labora, alltså arbeta och bedja. Jag har förresten redan gjort det, i form av en gudstjänst i Biskopsgårdens kyrka. Jag har ledig söndag, men tackade jag till förfrågan om att åka dit och spela då deras organist behövde vara ledig. Det är alltid trevligt att åka till andra kyrkor samtidigt som man gör nytta, och dessutom sedan kan skicka en trevlig faktura för besväret. MEN! Jag slits mellan tanken om; vara LEDIG min ledig söndag eller arbeta min lediga söndag? Det mest farliga med det här är yrket är att det är så roligt att jobba, att man sällan vill vara ledig, även om jag älskar att ligga på soffan och bara läsa. 

Nu funderar jag över hur resten av dagen ska läggas upp. Eftersom jag inte har varit ledig ännu borde jag lägga mig på soffan och läsa dagens tidningar. Men jag borde även förbereda veckans arbetsuppgifter, samt baka bröd och fylla frysen med inför kommande veckors besökare, samt planera maten för dessa besök. Det skulle även behövas dammsugas, sorteras lite papper samt plocka bort adventsljusstakar. 


Ikväll ska jag spela ytterligare en gudstjänst i Biskopsgården kl. 18, därefter blir det orgelinvigningskonsert med Mattias Wager i Katolska kyrkan. Väldigt trevligt!


Nu har jag bestämt mig för att det blir soffan med tidningar och en kopp te, därefter arbete och städning och sedan kvällsäventyr. En bra söndag helt enkelt   


Presentation


Välkommen till min blogg!
Här kan man följa mitt liv på västkusten bland kyrkor, konserthus, löpspår, vänner och andra trevliga upptåg. Och såklart en helt vanlig, grå men ändå ganska trevlig vardag. Enjoy!

Gästbok

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22 23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards