Direktlänk till inlägg 9 januari 2010

Jag lever!

Av Emmy Algefors - 9 januari 2010 22:48

Äntligen skickade Tele2 ett nytt bredband och jag är återigen uppkopplad mot världen. Jag har alltså inte dött av svält/näringsbrist.

En vecka har gått och jag har inte ätit ens en SMULA! Jag äter lydigt min soppa fyra gånger/dygn och det går förvånansvärt bra. Efter en vecka kan jag summera:

- min magsäck måste ha krympt för jag har ingen som helst hunger

- sötsuget kan infinna sig, särskilt om jag finns i en miljö där det intas mat, det värsta var nog i torsdags på jobbet när husmor bakade bröd och det doftade i hela huset

- min hy är baby-len, alla hudsprickor har försvunnit och även röda blemmor i ansiktet. Socker kan verkligen inte vara bra för hyn.....

- jag har gått ner 4,2 kg

- uppstötningarna och halsbrännan är som bortblåst, jag kan t o m böja mig ned och knyta skorna utan att det kommer upp en äcklig sörja

- jag är vansinnigt trött. Jag stupar i säng vid 21-22 och sover som en stock, och gärna till kl 10. Att jag sover 12 timmar är inte ovanligt. Frågan är om det beror på att kroppen får så lite energi eller om det är för att jag behöver vila? Hoppas jag snart är piggare, när terminen rullar igång nästa vecka har jag inte tid att sova 10-12 timmar/dygn. 

- jag får ofta huvudvärk, vilket är en vanlig biverkan. Jag försöker att dricka vatten konstant, men det är svårt att hinna med och dessutom blir man ju så kissnödig.

- jag har inte skött mina steg-mål med 12000 steg/dygn, och där skyller jag på kylan. Det bär verkligen emot att gå ut och promenera i -12 grader. Jag längtar till våren och ljuset!

- jag får massor av pepp och hurrarop från omgivningen, det är jättekul och behövs verkligen! Eftersom Caroline i Oslo är inne på samma spår smsar eller ringer vi varandra när det tar emot, och det hjälper verkligen att bara prata av sig om sitt sötsug eller trötthet så känns det genast bättre.

- jag har inte varit inne på ICA en enda gång och inte heller handlat. Med andra ord sparar jag massor av pengar, vilket gör att jag reflekterar väldigt mycket över ekonomi och vad jag lägger mina pengar på. De kommande 11 veckorna kommer jag ju inte att äta/dricka ute, inte fika, inte handla mat, godis eller fikabröd.

- jag har massor av tid över eftersom det går så snabbt att äta. 2,5 dl sätter man i sig ganska snabbt, vilket gör att jag har kommit på mig själv med att ätandet ofta är en anledning till att få sitta ner en stund och t ex läsa en tidning eller samtala. Nu får jag sitta ner vid matbordet på jobbet men utan att äta, en ovan känsla men det är bara att lära sig. Det finns ju en anledning till att detta experiment pågår i 12 veckor och inte tre dygn, typ. 

- jag undrar om jag någonsin kommer att börja äta socker igen? Jag har inte bestämt mig, men det bästa vore att för alltid undvika prinsesstårtor, sockerkakor och lösgodis. Frågan är om jag vill leva det livet? Eller kan jag njuta av annat istället? Efter en vecka utan mat känns det som att bara en liten skorpa med en god ostskiva på skulle kännas som fest!


Nu går jag in på andra veckan och enligt all fakta jag har läst är den andra veckan den tuffaste, men klarar man den klarar man hela perioden. Och jag SKA klara det här! Jag har dessutom varit med om värre saker i mitt liv, och detta tillstånd KAN jag faktiskt avbryta om jag vill, jag har kontrollen. Det tycker jag känns tryggt. 

Läste på gymet att det i januari lanseras en ny soppa, med morotssmak. Tänk att man kan bli så glad för en sådan sak? Hoppas den kommer inom kort, jag kan knappt bärga mig. Vilken festmåltid det kommer att bli   



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Emmy Algefors - 7 juni 2011 12:33

Jag bloggar inte på den här sidan längre, utan på min hemsida, www.emmyalgefors.se Jag tror inte att jag har loggat in här på över ett år, så döm om min förvåning när jag idag såg att jag har lite besök här....vad trevligt :)   Men följ mig gär...

Av Emmy Algefors - 11 april 2010 19:34

När jag flyttade till Göteborg i somras gjorde jag en egen lista på saker jag ville göra, som ett steg i min utveckling att ta reda på vad jag vill göra med mitt liv, och vad jag tycker är roligt och inte. Några av punkterna var: - åka på spontana ...

Av Emmy Algefors - 10 april 2010 23:45


Idag var det dags för konsert, i Hagakyrkan i centrala Göteborg tillsammans med Guldhedskyrkans kammarkör. På programmet stod svensk körlyrik såsom S-E Bäck och S-E Johansson, men även Södermans "Andliga sånger" samt Vårnatt av Stenhammar.  De två ...

Av Emmy Algefors - 4 april 2010 22:48


Sommaren 2007 började jag hänga i Gbg tack vare min dåvarande kärlek. En helt underbar familj seglade då in i mitt liv, familjen Eriksson. Mitt ex umgicks med dem en del, och då familjen hade sitt fäste i Pauli kyrka i Göteborg, där jag och mitt ex s...

Av Emmy Algefors - 3 april 2010 11:18

Hela mars månad blev väldigt annorlunda, dels var det väldigt mycket arbete, både på jobbet och frilans. Därtill har jag varit stamkund hos polisen och försäkringsbolaget i och med att jag: - blev påkörd med bilen - krockade med bilen - min cyk...

Presentation


Välkommen till min blogg!
Här kan man följa mitt liv på västkusten bland kyrkor, konserthus, löpspår, vänner och andra trevliga upptåg. Och såklart en helt vanlig, grå men ändå ganska trevlig vardag. Enjoy!

Gästbok

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22 23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards