Alla inlägg den 8 december 2009

Av Emmy Algefors - 8 december 2009 20:11

Det är den 8 december och jag är gräsligt trött på Lucia. Dels för att jag har repat sångerna med tre körer och ett arbetslag sedan ganska många veckor, och dels för att gårdagen innebar en stor Luciakonsert i Fässbergs kyrka, morgonen ett eget Luciaframträdande kl. 07 i församlingshemmet och kvällen ett tvåtimmarsrep med barnen inför morgonsdagens Luciagig på ett ordenshus inne i stan. Blä. Och jag har problem med att hålla upp ögonen efter enbart fyra timmars sömn, när klockan ringde 04.15 imorse tyckte jag att det var ganska motigt att gå upp. Tack och lov verkar de flesta bli glada av ett Luciatåg, så något positivt för arbetet med sig - som oftast. 

Morgondagen innebär som sagt ett Luciagig med barnen inne i stan, på torsdag sjunger Pauli kk luciasånger på ett gym (?) i Krokslätt och till helgen ska jag ev förstärka Johannes KK och deras luciatåg på Grand hotel i Stockholn, för årets nobelpristagare. Jag har lussat för nobelmänniskorna några år tidigare, det brukar vara en höjdpunkt på året. Att se alla fina JKK-are spöka ut sig i vita klänningar, kransar på huvudet och sedan fnissande springa runt i korridorerna på Grand Hotel är en upplevelse. Dessutom blir man lite tjenis med kökspersonalen, eftersom de servar oss med mat, dryck och godis till våra sviter under typ 12 timmar   Och jag bor inte på Grand Hotel så ofta, så alla möjligheter som ges i att få vistas där brukar jag ta tillvara på.

Presentation


Välkommen till min blogg!
Här kan man följa mitt liv på västkusten bland kyrkor, konserthus, löpspår, vänner och andra trevliga upptåg. Och såklart en helt vanlig, grå men ändå ganska trevlig vardag. Enjoy!

Gästbok

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8 9 10
11
12
13
14 15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26 27
28 29
30
31
<<< December 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards