Alla inlägg den 26 december 2009

Av Emmy Algefors - 26 december 2009 19:30

Caroline och jag har ett visst intresse för kläder och skor, och att shoppa med henne är livsfarligt! Likaså att titta i hennes garderob, för det finns alltid en hel del där som hon inte längre "behöver" så vi brukar försöka byta plagg med varandra eller helt enkelt köpa av varandra.

Idag visade Caroline massor av plagg hon inte längre använder och gissa vem som blev helt såld.....så nu har jag shoppat:

2 vinterkappor

1 par vinterstövlar, Stella McCartney for Adidas

2 kjolar

3 klänningar

1 munkjacka från Donna Karan

Detta till vrakpriser, på krita dessutom =)

Jag kan verkligen rekommendera hemmashopping, man prövar i lugn och ro i ett stort sovrum, man får hjälp med påklädning av två systrar och de är ärliga i tycke och smak om plaggen sitter bra eller ej. Aldrig mer shopping ute på stan, jag tycker bara det är jobbigt. Detta känns väldigt bra inför mitt köpstopp, att handla second hand av vänner. 

Caroline och jag beklagar oss dock över att vi inte har samma skostorlek, tänk om vi dessutom kunde låna/byta/köpa skor av varandra???? Det skulle vara livsfarligt, så det kanske bara är bra......

Av Emmy Algefors - 26 december 2009 12:19

Att tillbringa några dagars ledighet här i Drammen känns just som att ha jullov när man var tonåring. Jag är så glad över att jag fick möjligheten att åka hit och bara få slappa i en stor villa med mysiga norrmän hela dagarna. Maten serveras automatiskt på bordet, det finns massor av godis överallt och jag har dessutom hittat en hög med svenska inredningstidningar i Ingrid's (Carolines mamma) tidningshög, som jag har plöjt igenom. 

Caroline undrade nyss om jag vill åka in till Oslo eller så för att gå på bio eller shoppa eller liknande, men jag svarade att jag helst stannar här och inte gör någonting. Hon instämde, när man i vanliga fall måste åka in till stan och flänga runt nästan varje dag, är det så skönt att vissa dagar bara få stanna på samma plats. 


Jag har haft sådana här möjligheter tidigare när jag har haft mina pojkvänner, därför känns det extra mysigt att få åka hit helt på egen hand och bara få ha Caroline helt för sig själv =)

Om vi inte förblir singlar, hoppas vi i så fall träffar några partners ungefär samtidigt, annars skulle den andre känna sig rejält övergiven. Vi singlar måste hålla ihop, haha! 

Presentation


Välkommen till min blogg!
Här kan man följa mitt liv på västkusten bland kyrkor, konserthus, löpspår, vänner och andra trevliga upptåg. Och såklart en helt vanlig, grå men ändå ganska trevlig vardag. Enjoy!

Gästbok

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8 9 10
11
12
13
14 15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26 27
28 29
30
31
<<< December 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards