Alla inlägg den 16 december 2009

Av Emmy Algefors - 16 december 2009 17:54

Jag har alltid haft lätt för att sova. Jag kan sova på resor, hemma hos andra, i samma säng som andra och i relativt ljusa omgivningar. Förutsättningarna kan alltså variera, jag sover ändå och jag sover djupt. Men sedan ungefär två veckor tillbaka har jag haft jättesvårt för att somna, vilket är mycket märkligt. Jag bäddar ner mig vid 23-00 och är då trött, men inget händer fast jag blundar och slappnar av i ett kolsvart, tyst sovrum med prassligt täcke och lyxigt skön bäddmadrass. I förrgår gick jag upp vid 02 och började arbeta eftersom det ändå inte gick att sova. Undrar vad barnkörernas föräldrar tror om mi när jag skickar ut en massa mail kl 03.20 en tisdagsmorgon?

Dessvärre blev jag inte heller trött av att arbeta. Eller jo, jag var trött men inte sov-trött. När klockan närmade sig 04.00 började jag känna en viss oro då klockan var ställd till 05.45 På något sätt lyckades jag somna iallafall, och jag vaknade av ett sms som löd: "Sover du skönhetssömn? Själv sitter jag på personlamötet i Fässberg =) /EE"

J-ar! Vad är klockan? 08.45? Shit! Vi börjar kl. 8.15......men jag fick iallafall sova 4,5 timme.


Nu ska jag snygga till mig inför kvällens kompisträff på Nefertiti där vi ska äta mat och lyssna på Bohusläns Big Bands julkonsert.

Presentation


Välkommen till min blogg!
Här kan man följa mitt liv på västkusten bland kyrkor, konserthus, löpspår, vänner och andra trevliga upptåg. Och såklart en helt vanlig, grå men ändå ganska trevlig vardag. Enjoy!

Gästbok

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8 9 10
11
12
13
14 15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26 27
28 29
30
31
<<< December 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards