Alla inlägg den 27 december 2009

Av Emmy Algefors - 27 december 2009 16:55

Tillbaka hemma i Göteborg ligger jag i soffan och drömmer mig tillbaka till Drammen och familjen Eidsten Dahls stora villa vid vattnet. Ville verkligen inte åka hem för jag trivs så bra med den familjen och framförallt Caroline, men eftersom jag vill spara min semester till sommaren var det bara att bita i det sura äpplet och bege sig hemåt vid 6-tiden imorse så att jag skulle hinna till högmässan.

Igår kväll låg vi i varsin soffa framför teven hela dagen och vi bara åt godis konstant samt surfande runt på nätet med varsin macbook, jag, Caroline och Christiane. Tre unga, snygga, professionella musiker tar jullov, haha!

När alla gick och la sig vid midnatt fastnade jag och Caroline i ett tjejsnack på "mitt" rum och det var så mysigt att ligga i min bäddsoffa och prata typiskt tjejsnack till kl 02.30 Jag önskar så att vi kunde bo i samma stad, gärna i samma hus, så att vi kunde träffas jämt......likaså med Kate som nu flyttar till Malmö, med Anna som har hamnat i Södertälje och Fia som bor kvar i Stockholm. Miss you girls!!!


Varje gång jag träffar Caroline blir det värsta singellivet, jag känner ingen som är så bra som hon på att shoppa, göra av med pengar, dricka drinkar, festa och hänga runt på stan. Oavsett om vi är i Stockholm, Oslo eller Göteborg. Caroline kommer att vara i Stockholm en hel del i januari, dessvärre inte när jag är där. Men i slutet av januari kommer hon hit för då ska vi gå på Depeche Mode här i Göteborg, jiipppiiieee!


Jag har ont i magen av allt garvande den senaste timmen, som har bestått av chat med just nämnda Caroline. Vi fortsatte vårt tjejsnack fast över chat, och då kan man ju vara ännu mer "ärlig" så vi skrev till slut rätt sjuka saker. Haha, skulle någon utomstående läsa vår konversation skulle de antagligen vilja spärra in oss genast. Till slut avslutade vi chatten och Caroline undrade hur det gick med min städning? "Den går finfint" svarade jag.......eftersom det är fult att ljuga ska jag nu genast ta tag i den. Därefter badkaret och mina nya badbomber jag fick i julklapp =)


Presentation


Välkommen till min blogg!
Här kan man följa mitt liv på västkusten bland kyrkor, konserthus, löpspår, vänner och andra trevliga upptåg. Och såklart en helt vanlig, grå men ändå ganska trevlig vardag. Enjoy!

Gästbok

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8 9 10
11
12
13
14 15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26 27
28 29
30
31
<<< December 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards