Alla inlägg den 10 december 2009

Av Emmy Algefors - 10 december 2009 23:20

Musikvärlden är väldigt liten. Den nästan krymper för var dag som går, och alla musiker man träffar har studerat tillsammans med den, som har barn med den och som är kollega med den som är bästis med den osv. Sådant tycker jag är väldigt kul!

Igår var det en sådan kväll där man träffade musiker från alla möjliga håll och kanter. Efter barnkörens Lucia-gig på Victoriaorden mötte jag upp Anna på hennes hotell, då hon tillsammans med Jacobs kammarkör var i Gbg för att gigga i två kvällar. När jag och Anna passerade hotellreceptionen går vi förbi fåtöljerna där det sitter några snygga herrar i vår ålder. En manlig röst säger plötsligt: "Dig känner jag igen!" och jag känner att kommentaren är riktad mot mig. Jag vänder mig om och tittar på mannen och det visar sig att det är R som jag studerade sångmetodik med på ackis hösten 2007. Han tillhörde Jacobgänget och undrade vad jag gjorde på "deras" hotell. Ytterligare några fina återseenden med Jacob-korister blev det innan vi skildes åt och jag begav mig mot konserthuset för att möta upp Göteborg baroque som hade konserterat för ett slutsålt konserthus! De flesta musikerna hamnade efter konserten på ölhaket "Tre små rum" och jag pratade där med många fina människor som jag inte har träffat på länge. Bl a M som bor i Malmö, studerar i Köpenhamn men var med och sjöng under kvällen, och vi konstaterade att en hel del har hänt sedan vi lärde känna varandra på ackis våren 2004.....och nu sammanstrålar vi över en öl i ett professionellt musiksammanhang. M undrade hur det var med Anna, som han inte träffat på länge, och jag berättade glatt att hon befann sig i samma stad och att vi nyss hade kramat om varandra.

När stället stängde gick nästan hela gänget vidare till Bishops arms och drack ännu mer öl och fnissade ännu mer. Jag träffade en ny, helt underbar bekantskap som visade sig vara f d studiekamrat till mina Sthlmsvänner A, C och P. Jag fick uppdatera min nya vän med hur de mådde och jag lovade att hälsa så mycket till dem i helgen när jag träffar dem.

När även Bishops bommade igen gick vi vidare till Babar där jag pratade en del med B, vi lärde känna varandra i december 2004 när min dåvarande kille giggade med honom i Odense och Köpenhamn under en 4-veckorsoperaproduktion, där jag var lyxfru i ungefär halva tiden. Fem år senare träffas vi igen, i ett helt annat sammanhang, och mycket har hänt sedan sist.

När även Babar stängde vid 3-tiden promenerade A, A, M, B och jag hemåt. Efter ett stopp vid 7ans grillbar på Vasagatan ville M absolut att vi skulle efterfesta hos A, men nä, vi insåg att det även kommer en morgondag, om typ två timmar. Jag tog en taxi hem sista biten och somnade vid 05 med ett leende på läpparna över att musiken sammanför mig med så många fina, underbara, fantastiska musiker!!!

Presentation


Välkommen till min blogg!
Här kan man följa mitt liv på västkusten bland kyrkor, konserthus, löpspår, vänner och andra trevliga upptåg. Och såklart en helt vanlig, grå men ändå ganska trevlig vardag. Enjoy!

Gästbok

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8 9 10
11
12
13
14 15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26 27
28 29
30
31
<<< December 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards