Direktlänk till inlägg 29 december 2009

Mitt liv som prinsessa

Av Emmy Algefors - 29 december 2009 00:18

Jag har precis krupit ner i sängen för att titta på "året med kungafamiljen", ett program som jag alltid tittar på. Vad som är så fascinerande med kungafamiljen förstår jag inte, jag skulle nog inte känna mig bekväm med deras situation om jag fick byta, men ändå är man ju sååååå nyfiken och deras liv i glamour verkar ju så spännande? Varför???

Det verkar rätt kul att vara en kunglighet för att man då får:

- bära vackra klänningar och håruppsättningar vid festliga tillfällen

- resa mycket och möta nya människor

- massor av uppmärksamhet

- äta goda middagar


Om jag jämför med mitt musikerliv, vad skiljer sig? Tja, jag tycker att jag ganska ofta genom mitt yrke får:

- bära vackra kläder och håruppsättningar, inte minst vid konserter

- resa en hel del, framförallt vid turnéer

- möta nya spännande och intressanta människor i princip varje dag

- uppmärksamhet så att det både räcker till och blir över

- middagar kanske jag inte kan påstå, men öl!!!


Alltså har jag inget att klaga på!


Kvällen blev väldigt mysig, Hagakyrkan var knökfull och konserten var fantastiskt bra. Efter lite mingel gick jag och Märta till "Vin och tapas" i Linnéstan där vi åt supergoda tapas och drack rödvin. Vi summerade året och konstaterade att 2009 har varit ett väldigt händelserikt år för oss båda!


Jag städade min våning innan jag gick hemifrån, åh vilken lycka det är att komma hem till nysvabbade golv och nybäddad säng med släta lakan. Vem har sagt att man måste vara prinsessa för att ha det bra?

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Emmy Algefors - 7 juni 2011 12:33

Jag bloggar inte på den här sidan längre, utan på min hemsida, www.emmyalgefors.se Jag tror inte att jag har loggat in här på över ett år, så döm om min förvåning när jag idag såg att jag har lite besök här....vad trevligt :)   Men följ mig gär...

Av Emmy Algefors - 11 april 2010 19:34

När jag flyttade till Göteborg i somras gjorde jag en egen lista på saker jag ville göra, som ett steg i min utveckling att ta reda på vad jag vill göra med mitt liv, och vad jag tycker är roligt och inte. Några av punkterna var: - åka på spontana ...

Av Emmy Algefors - 10 april 2010 23:45


Idag var det dags för konsert, i Hagakyrkan i centrala Göteborg tillsammans med Guldhedskyrkans kammarkör. På programmet stod svensk körlyrik såsom S-E Bäck och S-E Johansson, men även Södermans "Andliga sånger" samt Vårnatt av Stenhammar.  De två ...

Av Emmy Algefors - 4 april 2010 22:48


Sommaren 2007 började jag hänga i Gbg tack vare min dåvarande kärlek. En helt underbar familj seglade då in i mitt liv, familjen Eriksson. Mitt ex umgicks med dem en del, och då familjen hade sitt fäste i Pauli kyrka i Göteborg, där jag och mitt ex s...

Av Emmy Algefors - 3 april 2010 11:18

Hela mars månad blev väldigt annorlunda, dels var det väldigt mycket arbete, både på jobbet och frilans. Därtill har jag varit stamkund hos polisen och försäkringsbolaget i och med att jag: - blev påkörd med bilen - krockade med bilen - min cyk...

Presentation


Välkommen till min blogg!
Här kan man följa mitt liv på västkusten bland kyrkor, konserthus, löpspår, vänner och andra trevliga upptåg. Och såklart en helt vanlig, grå men ändå ganska trevlig vardag. Enjoy!

Gästbok

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8 9 10
11
12
13
14 15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26 27
28 29
30
31
<<< December 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards