Alla inlägg den 3 november 2009

Av Emmy Algefors - 3 november 2009 15:51

Jag anländer strax till huvudstaden för en snabbvisit. Först blir det en fika med min absoluta favorit Anna, som äntligen har kommit hem till Sverige och Stockholm efter fyra år i London. Dessvärre kom hon hem i samma veva som jag flyttade från Stockholm. Vi har konstaterat att det måste finnas någon högre makt som inte vill att vi ska bo i samma stad. Men det finns ju sätt att ses och höras ändå. Min andra favorit i Sthlm, Fia, konstaterade häromveckan att vi ses mer sedan jag flyttade från Stockholm. Ok, nu har jag åkt till Stockholm i princip varje vecka sedan augusti och jag bor nästan alltid hos Fia, men hon har även hälsat på hos mig och vi hörs väldigt regelbudet med sms och chat nu när vi inte bor i samma stad längre. Snacka om riktig vänskap Glad

Efter en uppdatering med Anna vet jag inte om jag ska bege mig till ackis för att säga hej eller om jag ska åka till Oscarskyrkan för att lämna tillbaka nyckeln dit eller om jag ska bege mig till mitt "hem" för natten och lämna min väska (som är minimal, snacka om att jag har blivit bättre på att packa bara det nödvändigaste)....klockan 19 ikväll smäller det iallafall på Nybrokajen 11 (konsertscen i Sthlm), min vän Per spelar sin diplomkonsert, wiiiee! Han är en av de absolut bästa musikerna som har skådats, hur han hanterar sin blockflöjt är en gåta, bra blir det iaf. Så bra att han förra året vann Ljunggrenska tävlingen i Göteborg, en tävling som oftast vinns av en pianist eller violinist, så det var galet kul att ett "tidigt instrument" vann. Och vi i CM-klassen fick tårta och bubbel Skrattande 

Jag borde luta mig tillbaka och sova sista timmen av tågresan så jag orkar med kvällen, jag hoppas det inte blir för sent, men å andra sidan är ju diplom ett diplom, och jag vill verkligen passa på att träffa mina vänner nu när jag inte ser dem så ofta. 

Det här är första gången någonsin jag åker till Sthlm i egenskap av PRIVATPERSON. Kanske att jag kan njuta och inte känna av stressklumpen som alltid brukar dyka upp någonstans i höjd med Älvsjö. Jag ska även erkänna att jag är lite rädd för att få "längtar-tillbaka-känslor", några sådana har börjat spöka i mitt huvud den senaste veckan. Men det är antagligen fullt normalt i ett sådant här skede i livet. Jag är fullt frisk och normal!

Presentation


Välkommen till min blogg!
Här kan man följa mitt liv på västkusten bland kyrkor, konserthus, löpspår, vänner och andra trevliga upptåg. Och såklart en helt vanlig, grå men ändå ganska trevlig vardag. Enjoy!

Gästbok

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23
24
25 26
27
28
29
30
<<< November 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards