Alla inlägg den 21 november 2009

Av Emmy Algefors - 21 november 2009 10:42

Ikväll kommer min vän Per, f ö världens bästa blockflöjtist, hem till mig för att äta middag och sova. Han ska spela en konsert imorgon och blev erbjuden ett hotellrum av konsertarrangören men valde hotell Emmy istället, smickrande! 

Därför har jag under morgonen städat badrummet och letat recept, jag tror det blir avokado med lax och räkor till förrätt, utskuren biff med ugnsbakade rotsaker och fetaost till huvudrätt och så är jag sugen på en lyxig kladdkaka med färska bär och kesella till efterrätt. Finns det något trevligare än att planera middag, tillaga den och sedan äta den? Det skulle möjligen vara musik då.....


Jag ska även försöka hinna med några ärenden på stan, städa, sortera färdigt garderoben (höll på tre timmar igår kväll), öva och promenera, det regnar inte idag heller Glad

Nu ska jag åka till jobbet för att ordna med lite noter till första advent samt spela ett dop och en vigsel.

Hoppas ni får en härlig lördag!!!

Av Emmy Algefors - 21 november 2009 00:08

I mars 2008 vikarierade jag som musiklärare på Adolf Fredriks musikklasser, och när jag satt vid mitt skrivbord där (ja, jag var fast anställd vikarie så jag hade eget skrivbord och egna nycklar, det kändes helt overkligt) och planerade kör-rep/lektioner fick jag ett sms från min barndomsvän Fia. "Mord i Arboga, 2 barn döda, vet du något?" Va???? Herregud, tänkte jag och ringde genast upp henne. Hon satt på sitt jobb och hade surfat in på nyheterna där hon läste högt för mig om vad som stod i nyhetsartikeln. "Alltså, det är ett foto på villan, jag kan inte riktigt se var det är, men det ser ut ungefär som ditt barndomshem". 

När mina rep var slut framåt eftermiddagen cyklade jag till ackis och på min resa genom Stockholms city såg jag kvällstidningarnas löpsedlar som skrek ut den bisarra nyheten. Jag stannade vid Pressbyrån på Karlavägen och köpte Aftonbladet. När jag kom till skolan satte jag mig vid skolans café och läste och tittade på fotona. Jag insåg ganska snabbt att det var villorna vid Villabadet nere i stan. Jag smsade en Arbogakompis som brukar ha koll och jag fick veta vilken familj som var drabbad av detta vansinnesdåd med två döda barn som följd. Det var Emma Jangestig, min vän och kollega från Mc Donald's och den anklagade var barnens pappa, Nicklas Larsson, min gamla tonårsvän som jag har spenderat många timmar med. Jag förstod verkligen ingenting! Jag mådde fysiskt illa av dessa nyheter, dels för att det kändes extra overkligt då jag kände de drabbade, och dels för att jag inte kunde förstå hur någon familj kunde drabbas så hårt? Jag hade svårt att koncentrera mig på vardagssysslorna i flera dygn, jag minns att min dåvarande pojkvän undrade hur det var med mig och att jag svarade att jag inte mådde så bra just för det som hade hänt där hemma....

Tack och lov klarade Emma sig hyfsat bra från sina skador, Nicklas var oskyldig och den skyldige kunde gripas och få sitt straff. 

I somras hade jag lite mailkontakt med Emma och hon mår relativt bra idag, vilket gladde mig. Nyss hittade jag hennes blogg, där kan ni själva läsa om en stark tjej som alltid ser till livets ljusa sidor, fast hon bokstavligt talat har varit i helvetet. http://bblat.se/bloggar/arbogamamman

Presentation


Välkommen till min blogg!
Här kan man följa mitt liv på västkusten bland kyrkor, konserthus, löpspår, vänner och andra trevliga upptåg. Och såklart en helt vanlig, grå men ändå ganska trevlig vardag. Enjoy!

Gästbok

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23
24
25 26
27
28
29
30
<<< November 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards