Alla inlägg den 25 november 2009

Av Emmy Algefors - 25 november 2009 23:29

Jag somnade vid 01.00 igår, alldeles för sent, så jag ställde väckarklockan på 07.30 så att jag inte skulle få alltför lite nattsömn. Jag sov gott och vaknade utvilad, såg på klockan och den visade 00.20 Va? Kan det stämma? Somnade jag inte vid 01? Har jag bara sovit några minuter? Eller visar uret fel? Jag gick upp och direkt in till badrummet, där jag genom fönstret såg att det var ljust ute. Jag förstod verkligen ingenting. Det är mitt i natten, klockan går baklänges och det är ljust ute. För att försöka bringa någon sorts klarhet i det hela tittade jag på mobilen. 12.20 stod det i displayen med tydliga siffror. Jag kollade även den andra mobilen, den visade 12.22 Jag gick ut i köket och kollade på klockan där, 12.20 Om my god!!!!! Jag har sovit bort halva min arbetsdag och allt jag redan borde ha hunnit göra. Lugn, inte drabbas av panik, dagens första uppdrag väntar inte förrän kl. 14.30 Och jag kände mig som sagt utvilad iallafall. 


Nyss kom det sms om att mina båda vänner Per och Christina har gått vidare till semi i solistpriset! Wiieeeee!!! Åh vad glad jag blev, och stolt. Både för deras skull men även för att jag har spelat med dem och förhoppningsvis kommer att fortsätta att så göra. 


Sms är bra. Jag tycker att det är som att få en julklapp, man vet aldrig vad de innehåller....idag fick jag ett väldigt fint sms som löd: "Tack för igår. Är glad att du berättade. Är glad över att få vara din vän. Ber för dig varje kväll. Kram!"


Jag har försöker att ha med mina nära och kära i min aftonbön varje kväll. Jag tror det gör skillnad. Pröva själv! SGIJF.*


* Sov Gott I Jesu Famn. 

Presentation


Välkommen till min blogg!
Här kan man följa mitt liv på västkusten bland kyrkor, konserthus, löpspår, vänner och andra trevliga upptåg. Och såklart en helt vanlig, grå men ändå ganska trevlig vardag. Enjoy!

Gästbok

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23
24
25 26
27
28
29
30
<<< November 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards