Alla inlägg den 17 november 2009

Av Emmy Algefors - 17 november 2009 17:57

....har inte jag fått, men jag jobbar på det. Därför ska mina inlägg i fortsättningen bli avsevärt mycket kortare. Jag lovar!!!!

Dagen började halvbra, efter 10 timmars sömn ville min kropp ändå inte vakna. När uret visade 7.30 och jag fortfarande låg nedbäddad började jag känna en viss oro inför tanken med att komma i tid. Snabbt in i duschen, borsta tänderna samtidigt, tänka ut dagens outfit och därefter sminka sig supersnabbt. Kl. 07.55 satt jag i bilen och jag var på plats när arbetsdagen inleddes med morgonandakt kl. 8.15 Bra jobbat, men inte att rekommendera. 

Därefter var jag grymt effektiv hela dagen, och eftermiddagen bestod av soft babyrytmik med trevligt fika efteråt med de söta mammorna, där vi pratade huspriser, adventstider och babyfotografering. Direkt vidare till Eklanda för att repa med Elisabeths två barnkörer. Då hon var krasslig och inte kunde sjunga en ton delade vi på jobbet, jag dirigerade och sjöng, Elisabeth satt vid pianot och skötte allt praktiskt med namnupprop och fördelning av stämmor och solon. Vi konstaterade att vi alltid borde vara två, det är så himla mycket roligare och framförallt smidigare. 

F ö är det 29 supersöta barn i den ena gruppen. Vi säger stopp vid 30 stycken, fler får inte plats i salen. Tänk om alla barn fortsätter att sjunga i våra körer, hurra vilken fin ungdomskör(er) vi kommer att ha om några år Skrattande

Nu väntar min lyxiga kvällsmåltid. Yoghurt, äppelmos, branflakes och en kopp te. Med en massa tända ljus och dagens GP som sällskap känns det helt ok. Därefter badkaret med nya Allt om mat, hurra!

Presentation


Välkommen till min blogg!
Här kan man följa mitt liv på västkusten bland kyrkor, konserthus, löpspår, vänner och andra trevliga upptåg. Och såklart en helt vanlig, grå men ändå ganska trevlig vardag. Enjoy!

Gästbok

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23
24
25 26
27
28
29
30
<<< November 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards