Alla inlägg den 20 november 2009

Av Emmy Algefors - 20 november 2009 20:21

Om man måste göra en prio-lista på vad som är viktigast i sitt liv skulle det nog vara svårt att välja, jag behöver både musik och vänner för att må bra, samt kärlek och ett tryggt hem. Mat så att man inte behöver svälta samt en trevlig sysselsättning sätter ju också lite piff på livet. Detta var sådant som Nina och jag samtalade om under vår 90 minuter långa promenad vid Slätta Damm på Hisingen, underbara promenadstråk med belysning, mitt i skogen. 

Jag kan glatt konstatera att jag har mycket av det jag önskar, så som ett eget hem, frisk hälsa, en egen bil med parkeringsplats, två fantastiska utbildningar, mitt drömjobb samt det viktigaste; fina vänner! 

Idag har jag konverserat med tre underbara vänner, dels en manlig barndomsvän från Arboga som jag hoppas snart kommer och besöker mig här i Gbg, dels med en ackisvän angående några praktiska saker gällande framtiden och några gig vi har planerade, samt med Nina under lunch, promenad och te-drickande. 

Jag har verkligen fått turen att ha många och RIKTIGA vänner, sådana som bryr sig, hör av sig, som är ärliga, som inte tar en massa energi och som uppskattar livet. De flesta råkar vara musiker och det är kanske inte så konstigt att man dras till likasinnade. Men jag är glad över att jag har några vänner som är helt "vanliga" och som jag inte pratar musik med, utan allt annat som hör livet till.


I söndags vaknade jag upp i Andrea's säng i Stockholm. Andrea och jag träffades förra hösten då vi båda studerade på CM på ackis, hon på barockviola och jag på cembalo. Vi blev placerade i samma grupp och under alla våra rep (och dess tillhörande fikapauser) upptäckte vi att vi hade mycket gemensamt och vi blev väldigt goda vänner, något som har bestått trots min flytt till västkusten. Andrea har en helt otrolig utstrålning, hon säger alltid vad hon tycker och hon tycker ibland att livet är fruktansvärt jobbigt, och sådant gillar jag. Det är ju inte alltid rosa, tyvärr. 

När jag vaknade i söndags hade Andrea stuckit iväg till sitt extrajobb, så jag var ensam i hennes lägenhet. På köksbordet låg dagens DN, med ett stort foto av Peter LeMarc på framsidan. Andrea hade ritat en pratbubbla på fotot, från hans mun som sa: "Ta av brödet Emmy!" bredvid tidningen låg en påse med hembakat bröd Glad Dessutom hade hon ritat ytterligare en pratbubbla från ett foto på en kvinna som låg i en hängmatta, den bubblan sa: "Åh vad mysigt det var att sova med Emmy, det borde alla få göra!" 

Är inte det äkta kärlek? Åh vad jag blev glad, snacka om bra start på dagen, och hela veckan, för jag blir lika glad varje gång jag tänker på bubblorna! Tack Andrea och alla andra vänner för att ni förgyller mitt liv!!!

Av Emmy Algefors - 20 november 2009 13:18

Den här veckan har det regnat, alltså hällregnat och verkligen varit mörkt ute. Jag klagar dock inte, om det skulle vara fint väder varje dag skulle man inte uppskattat solen och blå himmel......men idag är det äntligen fint väder, så jag ska ut och promenera i skogarna på Hisingen med Nina. Jag är lite rädd, det är de områdena som jag och mitt ex alltid strövade i och jag har inte ens satt min fot på Hisingen sedan förra sommaren, med undantag för Göteborgsvarvet då jag var tvungen att följa banan och därmed springa en mil på ön på andra sidan älven. Men, det ska väl gå bra och jag har ju Nina med mig Glad


Häromkvällen hände något roligt. Jag fick ett samtal på min jobbmobil som lät så här:

- Hej, jag heter Filip och ringer från SKUFF (Sv. kyrkans unga i Fässbergs församling). Vi ska ordna en skidresa till Sälen den 28-31/1 för våra ungdomar och vi behöver ha med någon som är anställd från församlingen. Vill och kan du?

- Eh, ja, det kan nog gå bra, men måste jag göra något?

- Nä, vi ledare ordnar allt och har allt ansvar. Du ska bara följa med och agera OM det händer något eftersom du har kreditkort från församlingen, körkort och andra befogenheter. Men vi ordnar allt praktiskt, alla aktiviteter osv. Du ska bara hänga med, åka skidor och umgås med oss (ungefär 16 st i åldern 16-26). Församlingen betalar alla dina kostnader och du får åka på arbetstid, din lediga helg får du kvitta ut någon annan gång.

- Jag svarar ja!

- Åh, kul! Då får vi lära känna dig lite mer. Kul att du är på!!!!


Tja, vad säger man? Sämre arbetsförhållanden kan man ju ha. Hur går det med min lediga helg som jag nu måste spendera i Sälen istället? Jag fick ledigt över nyår istället Skrattande

Presentation


Välkommen till min blogg!
Här kan man följa mitt liv på västkusten bland kyrkor, konserthus, löpspår, vänner och andra trevliga upptåg. Och såklart en helt vanlig, grå men ändå ganska trevlig vardag. Enjoy!

Gästbok

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23
24
25 26
27
28
29
30
<<< November 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards