Alla inlägg den 10 november 2009

Av Emmy Algefors - 10 november 2009 00:14

Det har varit en fantastisk dag på alla sätt och vis! Jag arbetade undan en massa hemma vid skrivbordet innan jag och Erik begav oss in till stan vid 11. Jag hade ett läkarbesök på underbara Mama mia, om du vill komma i kontakt med bra barnmorskor, gå dit. I Stockholm var det gratis, i Göteborg kostar det 300 kr/besök men jag betalar gärna för att stötta bra verksamheter. Man blir behandlad som en prinsessa! Därefter väntade en sopplunch med underbara Gunvor 85 år som lärde mig några trevliga barnsånger jag ska förmedla vidare till barnkörerna så småningom. 

Fikastunden med barnen innan repetitionen startade var extra lyckad idag, vi samtalade i nästan 40 minuter om väsentliga saker, och de tyckte att jag var "Emmy ekologisk". Att de sedan sjöng som änglar gjorde inte arbetspasset tråkigare direkt, de är så underbara. Med oktaverna hade jag en livlig diskussion om man svänger på rumpan eller inte när man åker längdskidor, som vi gjorde på uppvärmningen...till slut säger Hilda, 9 år: Kan du inte fråga någon som vet? Sagt och gjort, jag skickade snabbt iväg ett sms till en vän som åker skidor, och hurra, jag fick svar precis innan vi skulle sjunga slutsången. Jag förmedlade svaret och barnen såg så nöjda ut Glad

Erik och jag lagade vegetarisk pizza till middag, öppnade en flaska rödvin som vi gladeligen hällde i oss (erik är en svamp) och det hela avslutades med mandeltårta och högläsning ur boken "Brev till samhället" som Erik hade köpt åt mig i present. 

Imorgon kommer resten av Botkyrka-gänget ner för att nätverka med Angereds församling. Jag ska "nätverka" på mitt sätt, först med Jim från Kungsholms församling över ett glas vin, därefter blir det middag och utgång med Botkyrkafolket. Därmed borde jag sova nu! Godnatt alla vackra människor Cool

Presentation


Välkommen till min blogg!
Här kan man följa mitt liv på västkusten bland kyrkor, konserthus, löpspår, vänner och andra trevliga upptåg. Och såklart en helt vanlig, grå men ändå ganska trevlig vardag. Enjoy!

Gästbok

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23
24
25 26
27
28
29
30
<<< November 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards