Direktlänk till inlägg 7 november 2009

Utan dina andetag

Av Emmy Algefors - 7 november 2009 16:30

Jag har spelat dop idag och det brukar vara ungefär lika upphetsande som att titta på när någon lagar punktering, deg jäser, målarfärg torkar, you name it......det är väl jättebra att de nyblivna föräldrarna väljer att döpa sina barn så att de blir upptagna i Guds stora familj samt att vi får in deras framtida medlemsavgift etc, men detta innebär även en gudstjänst med oftast usel musik och relativt okristliga besökare. Psalm 248 och 791 framförs, iallafall nio gånger av tio och jag kräks. Men idag hände det något skoj, två unga damer, ungefär 17 år, framförde med sång och flygel Kent-låten "Utan dina andetag". Jag har alltid förknippat den låten med någon snubbe som man har i huvudet, men helt plötsligt fick låten en helt annan innebörd, den är ju som gjord för ett litet nyfött knytte! Åh, jag kunde inte låta bli att gråta. Andra lördagen i rad som jag sitter och tjuter på en gudstjänst. Håller jag på att komma i klimakteriet? Om man inte har hört låten, lyssna genast på Spotify! "Jag kan inte ens gå, utan din luft i mina lungor......vad vore jag, utan din andetag?" Väldigt vackra ord! 

Nu ska jag åka hem och förbereda kvällen, Nina kommer över och vi ska laga mat, dricka vin och påminna oss om vilka fynd vi är. Nina skickade nyss ett sms som kvalificerar sig till listan "roligaste smsen 2009": "Du, mitt internet har lagt av så jag kan inte kolla vägbeskrivning, tänkte ta cykeln, bor du långt från Älvsborgsbrons fäste? Du snackade om några stora villor, jag ser i kikaren från mitt fönster några villor, är det dom du menar?"

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Emmy Algefors - 7 juni 2011 12:33

Jag bloggar inte på den här sidan längre, utan på min hemsida, www.emmyalgefors.se Jag tror inte att jag har loggat in här på över ett år, så döm om min förvåning när jag idag såg att jag har lite besök här....vad trevligt :)   Men följ mig gär...

Av Emmy Algefors - 11 april 2010 19:34

När jag flyttade till Göteborg i somras gjorde jag en egen lista på saker jag ville göra, som ett steg i min utveckling att ta reda på vad jag vill göra med mitt liv, och vad jag tycker är roligt och inte. Några av punkterna var: - åka på spontana ...

Av Emmy Algefors - 10 april 2010 23:45


Idag var det dags för konsert, i Hagakyrkan i centrala Göteborg tillsammans med Guldhedskyrkans kammarkör. På programmet stod svensk körlyrik såsom S-E Bäck och S-E Johansson, men även Södermans "Andliga sånger" samt Vårnatt av Stenhammar.  De två ...

Av Emmy Algefors - 4 april 2010 22:48


Sommaren 2007 började jag hänga i Gbg tack vare min dåvarande kärlek. En helt underbar familj seglade då in i mitt liv, familjen Eriksson. Mitt ex umgicks med dem en del, och då familjen hade sitt fäste i Pauli kyrka i Göteborg, där jag och mitt ex s...

Av Emmy Algefors - 3 april 2010 11:18

Hela mars månad blev väldigt annorlunda, dels var det väldigt mycket arbete, både på jobbet och frilans. Därtill har jag varit stamkund hos polisen och försäkringsbolaget i och med att jag: - blev påkörd med bilen - krockade med bilen - min cyk...

Presentation


Välkommen till min blogg!
Här kan man följa mitt liv på västkusten bland kyrkor, konserthus, löpspår, vänner och andra trevliga upptåg. Och såklart en helt vanlig, grå men ändå ganska trevlig vardag. Enjoy!

Gästbok

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23
24
25 26
27
28
29
30
<<< November 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards